566

08.01.2019

HTC prezentuje na CES nowości ze świata VR

Firma HTC zaprezentowała podczas targów CES 2019 nowości z zakresu sprzętu, oprogramowania i dostępu do treści, które mają szansę zrewolucjonizować sposób, w jaki użytkownicy doświadczać będą wirtualnej rzeczywistości.

HTC Vive Pro, stworzony z myślą o potrzebach profesjonalnych użytkowników, stał się jeszcze lepszy dzięki zintegrowanej technologii śledzenia ruchów gałek ocznych w nowym HTC Vive Pro Eye, dającej użytkownikom nowe możliwości interakcji, w tym sterowaniem wzrokiem w aplikacjach, eliminując tym samym potrzebę korzystania z kontrolerów.

Dzięki zastosowaniu technologii śledzenia ruchów gałek ocznych nowy HTC Vive Pro Eye umożliwi także przedsiębiorstwom i programistom gromadzenie większej ilości konkretnych danych na temat skuteczności środowisk szkoleniowych, pomoże zoptymalizować wydajność komputera niezbędnego do osiągnięcia wysokiej jakości VRu, a firmom badawczym zaoferuje niespotykany dotąd poziom informacji zwrotnych dotyczących odbioru badań.

 

Major League Baseball (MLB) to pierwsza gra wykorzystująca technologię śledzenia ruchów gałek ocznych w HTC Vive Pro Eye, zaprezentowana podczas targów CES 2019. Dzięki nowemu interfejsowi, już w 2019 roku gracze będą mogli w pełni sterować menu wewnątrz „MLB Home Run Derby VR” bez konieczności użycia tradycyjnego kontrolera. Vive Pro Eye zadebiutuje w drugim kwartale 2019 roku.

Podczas targów CES 2019 HTC zaprezentowało także największą dotychczas aktualizację programu subskrypcji Viveport. Usługa Viveport Infinity da użytkownikom możliwość odkrywania świata VR praktycznie bez ograniczeń. Od 5 kwietnia, abonenci będą mogli cieszyć się ponad 500 tytułami z biblioteki Viveport Infinity. Nieograniczony dostęp do treści VR w modelu subskrypcyjnym pozwoli użytkownikom zaoszczędzić tysiące złotych. Za sprawą Viveport Infinity, użytkownicy nie będą musieli usuwać ulubionych tytułów, aby wypróbować inne aplikacje lub produkcje niezależne. Subskrybenci będą mieli dostęp do Viveport Infinity także poprzez inne urządzenia, również w ekosystemie Wave.

Zaprezentowany po raz pierwszy, HTC Vive Cosmos to najnowszy zestaw VR firmy HTC, oferujący komfort oraz prostotę użytkowania — zapewnienie konsumentom dostępu do ich wirtualnego świata, kiedy tylko i ilekroć będą mieli na to ochotę. Bez konieczności korzystania z zewnętrznego systemu pozycjonującego, HTC Vive Cosmos zapewnia maksymalną elastyczność w kwestii wykorzystania dostępnej przestrzeni – bez znaczenia czy użytkownik jest w domu, czy w drodze, a także czy dysponuje mocnym komputerem do gier. Prezentując Cosmos – zestaw przenośny, prosty w instalacji i intuicyjny w użyciu, HTC pragnie całkowicie odmienić sposób, w jaki użytkownicy zanurzają się w wirtualną rzeczywistość. HTC Vive Cosmos będzie pierwszym urządzeniem na którym zadebiutuje „Vive Reality System”, zaprojektowany od podstaw system doświadczania wirtualnej rzeczywistości. Wersja developerska HTC Vive Cosmos trafi do twórców oprogramowania już na początku 2019 roku. Więcej informacji na temat ceny i dostępności już niebawem.

Zespół Creative Labs firmy HTC zaprezentował także system Vive Reality, opracowany od podstaw, całkowicie nowy sposób na doświadczanie wirtualnego świata – od momentu założenia gogli po sposób w jaki użytkownicy wchodzą w interakcję z wirtualnymi treściami. System Vive Reality, obejmujący zarówno elementy operacyjne, jak i empiryczne, będzie mieć wpływ na całą rodzinę produktów HTC Vive. Zadebiutuje już w 2019 roku na platformie HTC Vive Cosmos. Elementem projektu jest także współpraca z firmą Mozilla, której owocem będzie pierwsza na świecie przeglądarka internetowa, stworzona na potrzeby środowiska HTC Vive. Współpraca obu firm umożliwia zoptymalizowane sposobu korzystania z zasobów sieci za pośrednictwem VR, oferując szybkie i łatwe wyszukiwanie, dostęp do ulubionych witryn, zakupy, surfowanie, oglądanie filmów i wiele innych. Firefox będzie domyślną przeglądarką internetową dla Vive, Vive Pro i nadchodzącego VIVE Cosmos.

HTC Vive łączy siły także z Amazon Sumerian, aby wprowadzić na rynek prawdziwy web VR. Dzięki tej współpracy programiści HTC Vive będą mogli tworzyć pełne immersyjnych treści, witryny internetowe zoptymalizowane pod kątem VR, nie wymagające specjalistycznego programowania. Korzystając z Sumerian, twórcy mogą szybko projektować, testować i wdrażać witryny w VR. Istnieje bowiem możliwość natychmiastowego udostępnienia ich testerom, innym uwierzytelnionym użytkownikom lub publikowania. Oprócz witryn VR, AWS i HTC planują zintegrować Sumerian także z Viveport, aby treści VR były dostępne jeszcze szybciej, niż dotychczas.

źródło:
czytane: 567

CESCES 2019CES2019HTCViveVR

Komentarze

top

Pliki cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies na zasadach określonych w Polityce prywatności, w szczególności w celach personalizacji oraz monitorowania ruchu na stronach serwisu. Możesz określić warunki przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na użycie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.