999

08.09.2016

Polscy użytkownicy smartfonów oceniają sieci komórkowe. Raport Ericsson ConsumerLab

Ericsson przedstawił kolejny raport. Tym razem firma pokusiła się o zbadanie, jak polscy użytkownicy oceniają swych operatorów komórkowych. Podstawowym wnioskiem jest to, że dla aż 20 procent Polaków korzystających ze smartfonów, najważniejszym czynnikiem determinującym lojalność wobec operatora komórkowego jest jakość mobilnego internetu.

Co drugi Polak nie chce zmienić swojego operatora komórkowego

Połowa użytkowników smartfonów w Polsce chce nadal korzystać z usług swojego operatora. Bardziej przywiązani do swojej obecnej sieci są Niemcy i Anglicy (odpowiednio 52 i 58 procent).

Dla 20 procent użytkowników smartfonów w Polsce, czynnikiem decydującym o lojalności w stosunku do operatora komórkowego jest jakość oferowanego przez niego internetu mobilnego. To samo, globalnie kryterium wynosi 29 procent i jest najważniejszym dla biorących udział w światowym badaniu. Znaczenie jakości przepływu danych w Polsce będzie rosło dorównując trendom światowym.

W Polsce lojalność polskich użytkowników determinuje w głównej mierze obsługa klienta i tzw. „pierwsze wrażenie” (najważniejsze kryteria dla 23 procent ankietowanych Polaków). Porównując do poprzedniej edycji raportu, znaczenie obsługi klienta maleje na rzecz jakości mobilnego internetu.

Pomimo znaczących inwestycji operatorów w istniejącą infrastrukturę, liczba użytkowników smartfonów doświadczających codziennych problemów ze swoim urządzeniem nie uległa zmianie. Ponad połowa korzystających ze smartfonów w Polsce doświadcza codziennie przynajmniej jednego problemu związanego z siecią.

 

Jakość wideo najważniejszym kryterium dla użytkowników smartfonów

Harmonijny przepływ wideo odpowiedzialny za główne obciążenie w sieciach mobilnych staje się coraz większym wyzwaniem dla operatorów. Co czwarty użytkownik smartfona w Polsce ogląda transmisje publikowane na żywo przez aktorów, sportowców i celebrytów w serwisie Facebook. Trzydzieści sześć procent użytkowników dzieli się swoimi materiałami wideo publikując je na Snapchacie i Instagramie. Jednocześnie według ostatniego raportu Ericsson ConsumerLab dla 41 procent użytkowników w Polsce problemy z płynnym oglądaniem wideo są najbardziej frustrujące.

„Operatorzy zwracają szczególną uwagę na posiadanie sieci, która zapewni ich klientom bezproblemowe oglądanie materiałów wideo. Ericsson Mobility Report przewiduje, że do 2021 roku ruch danych w sieciach mobilnych wzrośnie trzynastokrotnie. Materiały wideo będą wtedy odpowiadać za 70 procent tego ruchu. Udoskonalanie jakości sieci komórkowych dla swobodnego przepływu danych jest jednym z ważnych tematów jakie podejmujemy w naszych rozmowach z operatorami” powiedział Martin Mellor – szef firmy Ericsson w Polsce.

źródło: Ericsson
czytane: 1000

EricssonLTEoperatorraportsieć

Komentarze

top

Pliki cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies na zasadach określonych w Polityce prywatności, w szczególności w celach personalizacji oraz monitorowania ruchu na stronach serwisu. Możesz określić warunki przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na użycie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.