Quantcast

adplus-dvertising
Strona główna » operatorzy » UPC Polska kupuje Multimedia Polska

18.10.2016

UPC Polska kupuje Multimedia Polska

Około 3 mld zł, czyli 760 mln dolarów – tyle największy polski operator kablowy UPC zapłaci za udziały w Multimedia Polska – operatorze trzecim co do wielkości. Firmy podpisały już umowę przedwstępną i oczekują, że zostanie ona sfinalizowana w ciągu najbliższego roku. W zasięgu UPC Polska znajdzie się wtedy 4 mln gospodarstw domowych w Polsce.

– Dzięki tej transakcji znacznie zwiększy się skala naszej działalności w Polsce – przekonuje Mike Fries, Prezes Liberty Global. – Transakcja ta wzmocni również nasze możliwości inwestowania w najnowocześniejsze produkty i usługi dla polskich konsumentów i firm, co pozwoli nam rozwijać się organicznie, wykorzystując to, że w zasięgu naszej sieci znajdzie się ponad cztery miliony gospodarstw domowych.

Prezes zapowiada, że po sfinalizowaniu transakcji firma przystąpi do modernizacji sieci Multimedia tak, aby klienci mogli korzystać z superszybkiego internetu UPC i platformy telewizji następnej generacji – Horizon TV.

Na koniec czerwca 2016 r. w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się blisko 3,1 mln gospodarstw domowych, czyli około 20 procent wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, a firma świadczyła usługi dla ponad 1,4 mln klientów korzystających z 2,9 mln usług.

Na koniec drugiego kwartału 2016 r. w zasięgu sieci Multimedia – będącej głównie siecią koncentryczno-światłowodową – było 1,6 milion gospodarstw domowych, a firma obsługiwała ponad 832 tys. klientów korzystających z 1,4 mln usług, w tym z 643 tys. usług wideo, 493 tys. usług szerokopasmowego dostępu do internetu i 254 tys. usług telefonii (RGU). Ponadto, na koniec 2015 r. spółka posiadała 54 tys. abonentów telefonii komórkowej.

Ostateczna cena nabycia może zostać skorygowana w dół w zależności od wyników operacyjnych i finansowych w okresie poprzedzającym zamknięcie transakcji. Cena stanowi równowartość 6,2-krotności osiągniętego przez Multimedia Polska wyniku EBITDA w 2015 roku, skorygowanego o 124 mln zł (około 30 mln USD) prognozowanej rocznej wartości synergii powstałej na bazie przychodów i pozycji kosztowych.

czytane: 4261

multimedia

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

top