20.12.2019
Dzieciaki rządzą – i zarabiają miliony – na YouTube
Rozpakowują zabawki, spędzają czas z rodziną, bawią się, grają… Rejestrowane kamerą i udostępniane na YouTube’ie aktywności dzieciaków są różne, ale część z nich na tym doskonale zarabia. W milionach dolarów.
Gracze i dzieciaki zdominowały w tym roku ranking Forbesa Top-Earning YouTube Stars, czyli najlepiej zarabiających gwiazd YouTube’a, oszacowując zyski na podstawie reklam, zawartości sponsorowanej, sprzedaży własnych gadżetów i in. W pewnym momencie nagrywanie wideo to za mało – dzieciaki mają własne serie zabawek, gry na komórki, wydają czasopisma, książki i zawierają kontrakty na show w dziecięcych kanałach telewizyjnych lub platformach streamingowych. Rywalizują tu z dorosłymi YouTuberami, którzy przede wszystkim grają.
Zobaczmy więc, kto zarabia najwięcej i na czym opiera swoją obecność na platformie YouTube:
- Ryan Kaji – 26 milionów dolarów zysku. Działalność na YT zaczął od rozpakowywania prezentów i komentowania ich zawartości na kanale Ryan Toys Review – miał wtedy 3 lata! Teraz to popularny kanał Ryan’s World z 23 milionami sybskrybujących, na którym Ryan robi różne eksperymenty naukowe. Ma też własną linię zabawek, odzieży i innych gadżetów, show na Nickelodeon i umowę z Hulu.
- Dude Perfect – 20 milionów – nagrania przygotowywane przez pięciu 30-letnich przyjaciół, którzy uprawiają sport, podejmują różne wyzwania i biją rekordy Guinessa. Mają też kontrakt na „The Dude Perfect Show? na kanale Nickelodeon.
- Anastasia Radzinskaya – 18 milionów – 5-latka, która jest główną bohaterką kanału „Like Nastya”. Sześciocyfrowe kwoty płacą jej za współpracę takie firmy jak Legoland i Dannon.
- Rhett and Link (Rhett McLaughlin i Link Neal) – 17,5 miliona – tworzą najpopularniejszy kanał z codziennym show „Good Mythical Morning”. Z niego rozwinęli kolejne kanały, podcasty, dwie książki, kupili też sieć Smosh za 10 milionów dolarów.
- Jeffree Star – 17 milionów – zaczynał karierę jako muzyk na MySpace, potem przeniósł się na YT tworząc poradniki makijażu. Ma również własną linię kosmetyków.
- Preston (Preston Arsement) – 14 milionów – karierę na YT zaczął od grania w Call of Duty, potem rozwinął działalność na tworzenie nagrań „wkręcających” ludzi (friendly pranks)
- PewDiePie (Felix Kjellberg) – 13 milionów – gracz, który zdążył wywołać kontrowersje rasistowskimi i antysemickimi komentarzami. Podobno zamierza zrobić przerwę od YouTube’a.
- Markiplier (Mark Fischbach) – 13 milionów – kreator treści online i gracz właściciel marki odzieży dla graczy.
- DanTDM (Daniel Middleton) – zyski wynoszące ok. 12 milionów dolarów – jeden z najpopularniejszych graczy – Minecraft i Fortnite – na YouTube’ie.
- VanossGaming (Evan Fong) – zarobki na poziomie 11,5 miliona dolarów, YouTuber zanotował ponad 1,5 miliarda wejść na swój kanał, na którym udostępnia pliki z gier Grand Theft Auto V i Minecraft.
Komentarze