Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Niniejsza Polityka Prywatności została opracowana w oparciu o przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej RODO.
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych usługobiorców-osób fizycznych jest Polski Internet Komórkowy Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, 90-418, al. Kościuszki 1, dokumenty spółki przechowywane przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod nr 59523 posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 895-14-78-745, numer statystyczny REGON 931043974. Kapitał zakładowy spółki wynosi 813.000 zł. Kontakt z Administratorem jest również możliwy za pomocą adresu poczty elektronicznej kontakt@myotym.pl.
WYMÓG PODANIA I KATEGORIE PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator przetwarza następujące dane osobowe usługobiorców:
- Imię,
- adres poczty elektronicznej.
- Podanie danych osobowych określonych w pkt 2 nie jest wymogiem ustawowym i jest dobrowolne, ale stanowi warunek zawarcia z Administratorem umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, zwanej dalej „Umową”. Jeżeli usługobiorca nie poda tych danych, wówczas nie dojdzie do zawarcia Umowy.
- W czasie obowiązywania Umowy, Administrator może wejść w posiadanie innych danych usługobiorcy – numeru IP urządzenia, którym posługuje się usługobiorca oraz danych dotyczących korzystania przez usługobiorcy z określonej sieci teleinformatycznej, oprogramowania lub urządzeń, jak również sposobu korzystania z witryny internetowej Administratora.
CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator przetwarza dane osobowe usługobiorców w następujących celach:
- zawarcie i wykonanie łączącej strony Umowy, w szczególności należyte wykonanie usług i rozpatrywanie reklamacji,
- wypełnienie ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, w szczególności wystawianie i przechowywanie faktur oraz innych dokumentów księgowych,
- dochodzenie roszczeń i obrona przeciwko nim,
- wykrywanie i zapobieganie nadużyciom,
- marketing bezpośredni,
- tworzenie analiz i statystyk, na potrzeby własne Administratora, w szczególności raportowanie, badania marketingowe i rynkowe, planowanie rozwoju usług, badanie preferencji i zachowań usługobiorców, na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez Administratora,
- określonych w pkt 5e i f po wykonaniu Umowy – za zgodą usługobiorcy,
- przekazania osobom trzecim – za zgodą usługobiorcy, w zakresie i celu objętym tą zgodą.
PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych usługobiorców w celu określonym:
- w pkt 5a – stanowi art. 6 ust. 1 b RODO (wykonanie Umowy),
- w pkt 5b – stanowi art. 6 ust. 1 c RODO (obowiązek prawny),
- w pkt 5c-f – stanowi art. 6 ust. 1 f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora),
- w pkt 5g i h – stanowi art. 6 ust. 1 a RODO (zgoda usługobiorcy).
CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator będzie przechowywał dane osobowe przetwarzane w celu określonym:
- w pkt 5a – przez czas trwania Umowy i rozliczeń po jej zakończeniu,
- w pkt 5b – przez czas, w którym nakazują to Administratorowi przepisy prawa,
- w pkt 5c i d – do momentu przedawnienia się roszczeń wynikających z Umowy,
- w pkt 5e i f – przez czas trwania Umowy,
- w pkt 5g i h – do momentu cofnięcia zgody przez usługobiorcę.
- Zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, po zakończeniu korzystania z usług Administrator może przetwarzać tylko te dane osobowe usługobiorców, które są:
- niezbędne do rozliczenia usługi oraz dochodzenia roszczeń z tytułu płatności za korzystanie z usługi,
- niezbędne do celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji usługobiorców z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez Administratora – za zgodą usługobiorcy,
- niezbędne do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usługi,
- dopuszczone do przetwarzania na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa lub umowy.
ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator nie przekazuje danych osobowych usługobiorców osobom trzecim, chyba że uzyska na to uprzednią, wyraźną zgodę usługobiorcy lub jeżeli prawo lub obowiązek przekazania tych danych wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Administrator powierza dane osobowe usługobiorców następującym podmiotom przetwarzającym:
- świadczącym w imieniu Administratora usługi marketingowe i reklamowe,
- obsługującym systemy teleinformatyczne Administratora,
- świadczącym Administratorowi usługi pocztowe, kurierskie, płatnicze, audytorskie, pomoc prawną i księgową.
PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTW TRZECICH I ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWYCH
- Dane osobowe usługobiorców nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
PRAWA USŁUGOBIORCÓW
- Usługobiorcy przysługują następujące uprawnienia:
- prawo żądania dostępu do swoich danych tj. uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe go dotyczące,
- prawo do sprostowania danych tj. żądania sprostowania dotyczących go danych osobowych, które są nieprawidłowe,
- prawo żądania usunięcia jego danych osobowych,
- prawo żądania ograniczenia jego danych osobowych,
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- prawo do przenoszenia danych.
- Zakres każdego z uprawnień określonych w pkt 12 oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, określają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności RODO.
- Usługobiorca może skorzystać z uprawnień określonych w pkt 12, kontaktując się z Administratorem.
PRAWO COFNIĘCIA ZGODY
- Jeżeli przetwarzanie danych osobowych usługobiorcy odbywa się na podstawie jego zgody, usługobiorca ma prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed jej cofnięciem.
PROFILOWANIE
- W celach określonych w pkt 5c-f Administrator może dokonywać zautomatyzowanej analizy danych usługobiorców i opracowania przewidywań na temat ich preferencji lub przyszłych zachowań. Profilowanie może w szczególności służyć do analiz i prognoz osobistych preferencji lub zainteresowań usługobiorców. Takie działanie Administratora nie będzie wywoływało w stosunku do usługobiorców żadnych skutków prawnych, ani w podobny sposób istotnie wpływało na ich sytuację.
PLIKI COOKIES
- W celach określonych w pkt 5c-f Administrator może stosować tzw. pliki cookies. Są to małe pliki tekstowe, umieszczane na urządzeniu usługobiorcy, w oparciu o które gromadzone są informacje, które pozwalają w szczególności zidentyfikować urządzenie usługobiorcy, jego numer IP i stosowaną przez usługobiorcę przeglądarkę.
- Usługobiorca może tak ustawić swoją przeglądarkę – dzięki odpowiednim, dostępnym w niej opcjom – aby wyłączyć automatyczną instalację cookies, uniemożliwić ich stosowanie lub całkowicie usunąć je ze swojego urządzenia. Procedura obsługi i usuwania plików cookies różni się w zależności od używanej przez usługobiorcę przeglądarki.
- Pliki cookies dzielą się na:
- tymczasowe (sesyjne) – pliki tymczasowo znajdujące się w pamięci podręcznej przeglądarki, które pozostają w niej do momentu zakończenia sesji,
- stałe – pliki pozostające w pamięci podręcznej przeglądarki tak długo, jak pozwalają na to wybrane przez usługobiorcę ustawienia przeglądarki,
- własne – pliki zarządzane przez Administratora,
- zewnętrzne – pliki zarządzane przez osoby trzecie,
- konfiguracyjne – pliki związane z poruszaniem się usługobiorcy po stronach witryny internetowej Administratora i zapewniające prawidłową po niej nawigację. Pozwalają w szczególności śledzić wybory dokonane przez usługobiorcę (wybór języka, rozmiar używanej czcionki), rozpoznać urządzenie, z którego korzysta usługobiorca i zarządzać sesją przeglądania,
- analityczne – pliki wykorzystywane w celach statystycznych i analitycznych,
- reklamowe – pliki wykorzystywane w celach reklamowych np. w celu wyświetlania spersonalizowanych reklam.
- Szczegółowe zasady działania plików cookies umieszczonych na witrynie internetowej Administratora stosowane określone są pod poniższymi linkami:
- https://policies.google.com/privacy/update?hl=pl
- https://www.google.com/analytics/learn/privacy.html?hl=pl
SKARGA DO ORGANU NADZORCZEGO
- Usługobiorca ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa jeżeli uważa, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy prawa.
ZABEZPIECZNIE DANYCH OSOBOWYCH USŁUGOBIORCÓW
- Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, mające na celu ochronę danych osobowych usługobiorców przed ich utratą, niewłaściwym wykorzystaniem czy modyfikacją. Prawa dostępu do danych osobowych usługobiorców zostały w restrykcyjny sposób ograniczone tak, aby dane te nie znalazły się w rękach osób nieuprawnionych.